Yhdessä kohti tavoitteita – yksin tätä peliä ei pelata
Kirkastimme tämän vuoden pelikirjaan yhteisiä toimintaperiaatteitamme ja arvojamme. Vahva teema vuodelle 2025 – ja myös tuleville vuosille – on yhdessä. Yhdessä tiiminä, yhdessä asiakkaiden kanssa ja yhdessä kumppaneidemme kanssa.
Suomen ISOPARTNER täytti vuoden 2025 alussa yhden vuoden. Toki taustalla on vuosikymmenten kokemus, kun yritykseen yhdistivät voimansa HL Tech Oy ja Kespetin myyntiorganisaatio. Viimeisen vuoden aikana olemme rakentaneet vahvaa yhteisymmärrystä koko tiimimme voimin – missä olemme nyt, mihin suuntaan olemme menossa ja mitkä ovat tulevaisuuden tavoitteemme?
Näihin tavoitteisiin pääseminen ja onnistuminen ei vaadi pelkästään myynnin, hallinnon, markkinoinnin tai muiden yrityksen toimintojen viilaamista. Se edellyttää meiltä myös yrityksen kulttuurin tietoista ja kokonaisvaltaista rakentamista.

Tiimipelaajan ominaisuudet luovat pohjan tiimityölle
Yksin me emme tavoitteita saavuta, vaan tiimityöllä, ja siksi meidän tulee panostaa yhteispelin mahdollistaviin toimintamalleihin. Tämän vuoden pelikirjaan halusimme kiteyttää tiimipelaajan ominaisuudet. Ne antavat suunnan sille, miten meidän tulisi toimia yksilöinä, jotta voimme toimia tiiminä.
Tiimipelaajan ominaisuudet ovat
- välittävä
- arvostava
- luotettava
- innostava
- tavoitteellinen
- sitoutunut
- esimerkillinen.
Reilun johtamisen periaatteet näkyvät arjessa
Toimiva yhteistyö vaatii tuekseen toimivan johtamisen. Teetämme vuosittain johtamistyöskentelyn arvioinnin, jossa jokainen tiimin jäsen antaa omalle lähiesihenkilölleen palautteen kuuden eri kriteerin mukaisesti. Näissä arviointiperusteissa on haluttu korostaa ennen kaikkea niitä ihmislähtöisen johtamisen elementtejä, jotka edistävät parhaiten onnistumista, vahvistavat jokaisen potentiaalia ja edustavat reilua johtamista.
Tämän vuoden arvioinnista saadut luvut kertovat, että moni asia johtamistyöskentelyssä toimii. Kaikissa arvioiduissa kriteereissä keskiarvo on yli 5/6 – toki aina myös parannettavaa löytyy:
- valmentaa 5/6
- innostaa 5,2/6
- luottaa hyvään tahtoon 4,7/6
- kehittää ihmisiä 5/6
- antaa kunnian 5,3/6
- sanoo “me” 5,5/6
Sanoitetut arvot ohjaavat toimintaa
Ei vain ne luetellut arvot, vaan se, miten ne todellisuudessa arjessa näyttäytyvät. Arvot kertovat siitä, minkä eteen teemme töitä tiiminä ja yrityksenä.
Kumppanuus. ISOPARTNER on nimensä mukaisesti teknisen eristämisen kumppani. Olemme sitä asiakkaillemme ja kumppanuutta edustaa myös vahva yhteistyö eristevalmistajien, kuten ROCKWOOLin ja Armacellin kanssa. Kuten eräs yhteistyökumppanimme totesi tiimimme vuosittaisessa kick-offissa: “Tämä on tuntunut aidolta yhteistyötä.”
Ammattimaisuus. Me olemme teknisen eristämisen asiantuntijoita ja tiimissämme on vuosikymmenten kokemus alalta niin teollisuuden kuin taloteknisen eristämisen parista. Hyödynnämme tätä tieto-taitoa asiakkaidemme kanssa päivittäin sekä kehitämme jatkuvasti toimintaprosesseja entistä sujuvimmiksi. Ammattimaisuus ei tarkoita jäykkyyttä – kyllä me edelleen kerrotaan huonoja vitsejä – mutta se kuvastaa sitä, miten projektit meillä toteutetaan.
Luotettavuus. Tämä on kaiken ydin. Asiakkaiden pitää voida luottaa meihin ja tiimissä jokainen rakentaa luottamusta toisiinsa. Tämä arvo on ollut yksi keskeisimmistä viimeisen vuoden aikana, kun kaksi aiemmin toisilleen tuntematonta tiimiä alkoivat työskennellä yhdessä. Luottamus tiimissä on syntynyt ja vahvistunut yhteisen tekemisen ja tutustumisen kautta.
Tässä myös esihenkilöiden rooli ja esimerkki on ollut tärkeää – hyvään tahtoon luottavat esihenkilöt ja johtajat ruokkivat samaa ajatusmallia koko yhteisössä. Virheitä sattuu kaikille, mutta luotamme siihen, että jokainen tekee aina parhaansa.
Joustavuus. Asiat eivät mene aina täysin suunnitelmien mukaan ja niin tiimissä kuin asiakkaiden kanssa toimiessa tarvitaan joustavuutta. Joustavuus näkyy arjessa monin tavoin. Se voi olla asiakkaan tilauksen kasaamista sulkemisajan jälkeen tai se voi olla joustavuutta erilaisille työskentelytavoille.
Asiakas. Kuten sanonta kuuluu – viimeisenä mutta ei vähäisimpänä. Sillä asiakas on ykkönen. Palvelu myymälöissä ja jokaisen asiakkaan kohtaaminen, tuotevalikoiman laajuus ja laadukkuus, toimintamallien sujuvuus – kaikki tähtäävät siihen, että meidän asiakkaamme voi olla tyytyväinen.